Siirry sisältöön
Yrityksille Näytteilleasettajan opas

Näytteilleasettajan opas

Tärkeät infot

eShop on näytteilleasettajan tärkein työkalu! eShopin kautta voit hoitaa tilaukset ja kaikki muutkin messuosallistumiseen liittyvät tehtävät helposti ja nopeasti.

Rekisteröitymispolku:

1. Mene osoitteeseen https://eshop.expomark.fi/registration
2. Täytä pyydetyt tiedot lomakkeelle. Käytä samaa sähköpostiosoitetta, jolla osallistumisenne tapahtumaan on ilmoitettu.
3. Rekisteröitymisen jälkeen sähköpostiisi tulee viesti. Vahvista käyttäjätili klikkaamalla viestissä olevaa vahvistuslinkkiä. Tilisi aktivoituu.
4. Kun olet vahvistanut käyttäjätilin, voit kirjautua sisään etusivulta https://eshop.expomark.fi/

Kirjauduttuasi palveluun näet etusivulla tuleviin tapahtumiin osallistumiset. Valitse osallistuminen ja pääset hoitamaan messuvalmisteluja.

HUOM! Aluksi vain yrityksenne ilmoittamalla yhteyshenkilöllä on pääsy eShopiin. Työtilassa voi kuitenkin jakaa käyttöoikeuksia kollegoille tai rakentajalle. Tämä tapahtuu kohdassa Lisää käyttäjiä. Kun henkilö on lisätty, hän saa järjestelmästä sähköpostin, jossa on ohjeet rekisteröitymiseen.

Huijarit alkavat taas aktivoitua tapahtuman lähestyessä. Osa teistäkin on saattanut jo vastaanottaa viestejä, jossa kaupitellaan tapahtuman kävijärekisteriä. Me emme myy kävijätietoja, joten tällaiset viestit ovat huijausta. Viestiin ei tule vastata ja se kannattaa poistaa. Tietopyyntökirjeissä ja lomakkeissa annetaan ymmärtää, että luetteloyrittäjät toimivat yhteistyössä Expomarkin tai kyseisen messutapahtuman kanssa. Me emme tee yhteistyötä luetteloiden tai kävijärekisterien tiimoilta ulkopuolisten toimijoiden kanssa.

Voit lukea lisää aiheesta nettisivuiltamme: https://www.expomark.fi/artikkelit/varo-huijariluetteloita/

Messuosastoon kuuluu pöytä (160 x 80 cm) ja kaksi lounaslippua.

Erikseen on varattavissa myös apupöytä (130 x 50 cm), hinta 160 € + alv. Pöydät liinoitetaan valmiiksi, mutta voit käyttää myös omaa liinaa.

Apupöydän ja extra lounaslippuja voit varata suoraan asiakaspalvelustamme: asiakaspalvelu@expomark.fi tai tapahtuman myyjältä: Sari Helin, sari.helin@messukeskus.com, 045 137 4181

  • Päivitä yritysprofiilisi eShopissa, Päivitys onnistuu milloin vain, mutta suosittelemme päivittämistä aina hyvissä ajoin – näin saat näkyvyydestä kaiken irti.
  • Tarkista laskutustiedot tilausvahvistuksesta ja ilmoita mahdolliset korjaukset osoitteeseen asiakaspalvelu@expomark.fi 
  • Halutessasi tilaa lisämaksusta apupöytä tai extra lounaslippuja.
  • Viesti asiakkaillesi olevasi mukana tapahtumassa ja lähetä eKutsuja eShopin kautta!
  • Lähetä kulkuluvat osastosi työntekijöille.

Voitte halutessanne tuoda osastollenne oman taustaseinän tai roll-upit.

Tiistai 13.5.2025

Näytteilleasettajien rakennus- ja valmisteluaika: klo 9:00-12:00

Tapahtuma auki: klo 12:30-17:00

Purku: klo 17:00-20:00

Viestintä ja markkinointi

eKutsu ammattilaisille mahdollistaa kutsun lähettämisen yhdellä kertaa vaikka sadoille asiakkaille – helposti, ekologisesti ja veloituksetta. Sähköiseen kutsuun voi liittää oman tervehdyksen sekä yrityksen kuvia. eKutsu ohjaa asiakkaasi rekisteröitymään tapahtuman kävijäksi maksutta.

Muista kontaktoida toimittajia ja vaikuttajia aktiivisesti ja kutsua heitä osastollesi. Julkaise tiedotteet eShopin kautta kohdassa Markkinoi osallistumistasi.

Hyödynnä tapahtuman logot ja bannerit omissa markkinointikanavissasi!

Muista kertoa osallistumisestasi ja messuilla esillä olevista uutuuksistasi omissa markkinointi- ja viestintäkanavissasi kuten somessa. Voit käyttää tapahtuman logoja, bannereita ja kuvia markkinoidaksesi tapahtumaosallistumistasi. 

Logot ja bannerit saatavilla pian!

Kerro kävijöille mitä osastollanne tapahtuu – päivitä tiedot osasto-ohjelmasta 

Kävijät etsivät etukäteen tietoa messujen tarjonnasta ja siitä, mitä messuosastoilla tapahtuu. Ohjelma voi olla mm. tuote-esittelyitä, puheenvuoroja, tutoriaaleja, musiikkiesityksiä, haasteita, kilpailuja jne.  

Ilmoita ohjelmasta eShopissa kohdassa Ohjelma, niin se julkaistaan tapahtuman nettisivuilla ja saat ilmaista näkyvyyttä ohjelmallenne. 

Kaikki tapahtumassa mukana olevat näytteilleasettajat julkaistaan tapahtuman nettisivuilla. Lista julkaistaan pian, joten päivitättehän tiedot mahdollisimman pian.  

Listaan päivittyy se yrityksen nimi, jonka olette ilmoittaneet myyntipäällikölle vahvistaessanne osallistumisen tapahtumaan. Jos haluatte muuttaa näkyvyysnimeä, voi sen helposti käydä muuttamassa eShopin kautta kohdasta Markkinoi osallistumistasi.  

Näkyvyysnimen lisäksi listan yhteyteen on helppo ladata mm. yrityksen logo, ohjaus yrityksen sivuille ja muuta tietoa mitä yritys haluaa kertoa tapahtuman kävijöille (videoita/kuvia). Täytättehän siis kaikki tarvittavat tiedot yrityksestänne, jotta kävijät pääsevät ajoissa tutustumaan tapahtumassa mukana oleviin yrityksiin. Tiedot on helposti päivitettävissä eShopin kautta kohdasta Markkinoi osallistumistasi

Messuaika

Tapahtuma-aikana info palvelee näytteilleasettajia. Infosta saat tietoa ja apuja mieltä askarruttaviin kysymyksiin.

Rekisteröi messuosaston henkilökunta etukäteen ja tulosta näytteilleasettajakortit valmiiksi. Saat tapahtumapaikalla kortille muovitaskun ja kaulanauhan.

Näytteilleasettajien rekisteröinti tällä lomakkeella.

Pysäköinti Areenan parkkialueella on maksuton eikä pysäköintikorttia tarvita.

Seinäjoki Areenan kaikki ravintolapalvelut tuottaa Compass Group Finland Oy. Näytteilleasettajille on tarjolla lounas klo 10.30-13.30 ravintola Eventissä, B-hallin 1. krs B-ovien vieressä. Osastopaikkaan kuuluu kaksi lounasta, ylimääräiset lounaat laskutetaan jälkikäteen (15 € + alv.). 

Tutustu muuhun ravintolatarjontaan oheisesta linkistä!

Messuille tulevaa muuta tavaraa voitte lähettää etukäteen Seinäjoki Areenaan osoitteeseen:

Kirkkokatu 23
60220 Seinäjoki

Toimituspäivä aikaisintaan perjantai 9.5. Merkitse lähetykseen näytteilleasettajan nimi ja ilmoita saapuvasta lähetyksestä myynti.areena@seinajoki.fi tai 06 429 9130.

Tarvittaessa yhteyshenkilönä lähetyksissä: Janne Tullila, asiakkuuspäällikkö puh. 050 473 7674 / janne.tullila@seinajoki.fi